Anda Mengalami Kolesterol Tinggi dan Tekanan Darah Tinggi?

Ada berita baik untuk anda! Mari sama-sama baca, apa penyelesaian nya...

Affni nak kongsikan salah satu produk Shaklee yang menjadi makanan tambahan utama keluarga iaitu Shaklee Omega Guard, tergolong dalam makanan tambahan untuk penjagaan jantung. 


Antara fungsi Omega:

  1. Membantu mencegah penyakit berkaitan jantung
  2. Membantu menurunkan tekanan darah tinggi
  3. Membantu menurunkan paras kolesterol dalam darah

Affni mula mengenal, mengkaji, dan memahami mengenai Omega Guard Shaklee selepas suami Affni, Yusri disahkan mengalami tekanan darah tinggi, asid urik yang tinggi, dan kandungan kolesterol yang tinggi dalam darah. Haa.. semua nak tinggi kan. Macam orangnya juga. :)

Doktor telah prescribe beberapa ubat untuk Yusri, diantaranya adalah ubat kolesterol. Walaubagaimanapun, Affni tidak izinkan Yusri mengambil ubat tersebut sebab Affni percaya, tentu ada cara atau alternatif lain bagi mengatasi masalah kolesterol yang tinggi dalam darah. Yusri telah mengambil 3 biji Omega Guard Shaklee setiap malam.

Setelah beberapa minggu mengambil Omega Guard serta mengamalkan diet yang sihat, tiba masanya untuk next checkup dengan doktor. Hasil daripada itu, doktor mendapati kadar kolesterol Yusri telah menurun dan menghampiri paras normal. Doktor berpendapat bahawa ubat yang diberikan (prescribe) sebelum ini bagus dan sesuai dengan Yusri. Padahal doktor tidak pun mengetahui yang Yusri langsung tidak mengambil ubat tersebut seperti yang diarahkan. Kami diamkan saja.. Maafkan kami ye doktor. Kami cuma mencari penyelesaian yang terbaik.. hehe... 

Alhamdulillah... Kami rasa sangat bersyukur kehadrat-Nya dengan keputusan ujian darah yang diperolehi dan percaya dengan mengamalkan pemakanan yang sihat, serta dibantu oleh supplement seperti Omega Guard, Yusri tidak perlukan ubat berunsurkan dadah yang sudah semestinya ada kesan sampingan. Walhal Omega Guard Shaklee berasaskan unsur semulajadi.

Oh ya, sebelum terlupa, ada juga yang bertanya, "Kenapa perlu makan supplement padahal kita boleh mengamalkan makanan dari sumber asalnya?". Maksud soalan disini adalah sebagai contoh, memandangkan Omega datangnya dari ikan, kenapa tak makan ikan sahaja?  Ada sebabnya...
  1. Seberapa banyak ikan yang boleh kita makan dalam satu masa untuk kita memastikan jumlah khasiat yang diperlukan mencukupi? Tentu kita tidak pasti bukan?
  2. Yusri mempunyai 2 situasi iaitu kolesterol tinggi dan asid urik yang tinggi. Pemakanan bagi mengatasi kedua-dua masalah ini adalah bercanggah. Seperti contoh ikan tadi. Ikan (contohnya salmon atau tuna) mengandungi kandungan Omega yang tinggi NAMUN, ikan juga adalah makanan laut yang mengandungi asid urik yang tinggi!
Jika keadaan ini berterusan, sampai bila-bila pun tak akan selasai keduanya. Apabila kita mengamalkan pemakanan yang betul untuk kolesterol, asid urik akan terus naik tinggi, begitu juga sebaliknya. Doktor sendiri telah mengesahkannya memang sebegitu. Untuk asid urik pula, saya akan cerita di entry yang lain ya.. tungguuu... =)

Ada juga yang bertanya, apa bezanya Shaklee Omega Guard dengan Fish Oil yang banyak dijual dipasaran? Ini jawapannya...


Jadi, apa pilihan yang kita ada? Jawapannya sudah pun dimaklumkan dari awal lagi... 
Shaklee Omega Guard!

Betapa bahagianya bila dapat berkongsi pengalaman dan jalan penyelesaian kepada ramai orang. Affni percaya, ramai di luar sana mengalami masalah yang sama. Orang disekeliling Affni sudah cukup menggambarkannya.. bukan Yusri seorang yang mengalami.. Daripada apa yang Affni pernah cerita verbally dan menerusi Facebook, ramai yang bertanyakan mengenai Omega Guard Shaklee dan telah mencubanya. Dan testimoni yang diterima sangat memberangsangkan. Siap ada yang beli untuk isteri lagi, sebagai langkah pencegahan. 

Shaklee Omega Guard terbukti berkesan dalam menurunkan kadar kolesterol dan membantu menurunkan seterusnya mengawal tekanan darah tinggi.

Berminat? Hubungi Affni untuk keterangan lanjut & free consultation! (^_^)

Sila 'Share' jika anda rasa entri ini bermanfaat

1 comment :

  1. Saya mempunyai penyakit 3 serangkai..bolehka saya ambil ni omega guard...setiap malam rasa gelisah jak

    ReplyDelete